Jakość obsługi klienta – aż 92% klientów zmienia przez to firmę!
Firmy toczą nieustanną walkę z problemami związanymi z obsługą klienta i dostarczaniem doskonałej jakości usług. W końcu to właśnie klient jest najbardziej surowym sędzią tego, co oferuje firma.
Satysfakcja klienta jest kluczowym wskaźnikiem mierzącym sprzedaż. Wysoki poziom satysfakcji może przyczynić się do wyróżnienia się na tle konkurencji, a także do wzmocnienia wizerunku marki.
Aż około 68% klientów jest w stanie zapłacić więcej za usługi i produkty firmy, która jest znana z dobrej obsługi klienta. 92% ankietowanych natomiast zmieni firmę po 3 (lub mniej) złych doświadczeniach związanych z obsługą klienta.
Orde, jak każda firma, musi mierzyć się z różnymi wyzwaniami rozwojowymi. Był taki czas, kiedy nasza obsługa klienta nie do końca działała tak, jak powinna. Otrzymywaliśmy wówczas liczne reklamacje dotyczące szczególnie czasu realizacji zleceń. Jak sobie z tym poradziliśmy? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w dalszej części niniejszego wpisu.
Nasza Tajna Broń…
Niesamowicie skutecznym rozwiązaniem okazało się wprowadzenie procedury standardów jakości.
Naszą pracę rozpoczęliśmy od stworzenia schematu poszczególnych etapów realizacji zgłoszenia serwisowego w każdym z naszych działów. Następnie przeprowadziliśmy ich wnikliwą analizę. Zanotowaliśmy wszystkie uwagi i wyciągnęliśmy z nich wnioski. W rezultacie ustaliliśmy odpowiedni czas reakcji dla każdego działu i wszyscy zgodziliśmy się co do jednego – terminy są święte!
Opracowany przez nas schemat działania przyczynił się podniesienia jakości obsługi klienta, a tym samym sprawił, żeby naszym klientom zaczęło najzwyczajniej żyć się lepiej.
W Orde uczymy się na błędach. Od tamtego czasu, zgłoszenia serwisowe obsługiwane są dużo sprawniej i szybciej, a kłopotliwe sytuacje z przeszłości odeszły w niepamięć.
Podbij Rynek razem z Orde!
Jeśli prowadzisz własny start-up, zachęcamy Cię do współpracy. Przygotujemy Cię do wejścia z nami na rynek, pomożemy na wszystkich etapach budowy i wdrażania marki przy zaangażowaniu minimalnej ilości własnych środków i wytłumaczymy, jak wykorzystać rosnące znaczenie e-commerce oraz nowe trendy w sprzedaży.
Zainteresowany?
Skontaktuj się bezpośrednio z managerem odpowiedzialnym za rozwój i zmiany – Bartoszem Woroneckim, e-mail: b.woronecki@orde.pl