Akademia Menadżera Innowacji
Akademia Menadżera Innowacji – dlaczego zdecydowaliśmy się wziąć udział w tym programie?
Już niedługo rusza kolejna IV edycja Akademii Menadżera Innowacji, programu realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju przedsiębiorczości we współpracy ze Startup Academy.
Szczerze mówiąc, nie możemy doczekać się pierwszego zjazdu, który odbędzie się w dniach 27- 28 października w Warszawie.
Dlaczego, jako Orde, zdecydowaliśmy się wziąć udział w tym programie?
Zdajemy sobie sprawę, że bez ciągłego dopływu nowych pomysłów oraz bez konkretnej strategii zarządzania innowacjami, nie da się zbudować firmy, która będzie konkurencyjna i na tyle elastyczna, że będzie w stanie dobrze funkcjonować w tak szybko zmieniających się warunkach gospodarczo-rynkowych.
Dlatego już kilka lat temu wstąpiliśmy na ścieżkę rozwoju poprzez innowację. Wynikiem tego są:
-
dywersyfikacja koncentryczna – wprowadzanie na rynek nowych produktów, dzięki wykorzystaniu technologii, które już mamy czy też transformacja w wielopodmiotowość – obecnie mamy Orde Good cleaning solutions i Orde Business solutions;
-
integracja pionowa – stopniowe łączenie się lub przejmowanie podmiotów, które wcześniej były naszymi dostawcami lub dystrybutorami;
-
integracja pozioma – łączenie się w działaniach z firmami, które wcześniej nie były częścią naszego łańcucha dostaw, np. galerie sztuki.
Jesteśmy świadomi również tego, że innowacyjne podejście nie polega jedynie na generowaniu nowych pomysłów. Cały proces wymaga systemowego podejścia do tematu, czyli ciągłego szukania odpowiedzi na następujące pytania:
-
W jaki sposób zidentyfikować te obszary funkcjonowania firmy, które wymagają wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań?
-
Jak zbierać pomysły?
-
W jaki sposób zarządzać zmianami, aby nie zakłócić funkcjonowania firmy?
-
Jak wdrażać i testować nowe rozwiązania?
Jednocześnie wiemy, że jeszcze dużo w tym temacie jest przed nami. Dlatego właśnie bierzemy udział w Akademii Menadżera Innowacji.
Co nas czeka?
Kompleksowy program wykładów i warsztatów – łącznie 75 godzin, który jest realizowany podczas 9 zjazdów. Zjazdy przeplatane pracą z doradcą – nabywamy wiedzę i mamy czas na to, by ją zaimplementować w firmie pod okiem doświadczonej osoby.
Zakres merytoryczny spotkań zbudowany jest wokół 6 tematów:
-
kultura innowacyjności,
-
zrozumienie biznesu,
-
strategia,
-
struktura organizacyjna,
-
potencjał i zasoby,
-
procesy.
Trzy metodyki tworzenia i wdrażania innowacji:
-
Business Model Canvas,
-
Design Thinking,
-
Open Innovation.
Jaki efekt chcemy uzyskać?
Wspólnie z doradcami chcemy opracować Plan Wdrożenia Zmiany dla naszej firmy. Plan, który zostanie stworzony na podstawie naszych własnych doświadczeń, zdobytej nowej wiedzy oraz porad i uwag, jakie uzyskamy od naszych doradców. Zostanie on zaprezentowany przed komisją weryfikacyjną na ostatnim zjeździe.
Co jeszcze?
Ciekawi jesteśmy diagnozy stopnia innowacyjności naszego projektu. Liczymy na owocną współpracę z indywidualnym doradcą – spojrzenie kogoś z zewnątrz daje nową perspektywę.
W ramach networkingu mamy zamiar nawiązać kontakt z prezesami, managerami oraz właścicielami firm, którym bliski jest temat wdrażania innowacyjności w firmie, co może przerodzić się w nawiązanie nowej współpracy biznesowej.
Oczywiście na bieżąco będziemy informowali Was o naszych działaniach.